پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 163
نویسنده : کاربر

اگر تجارت شما موفقیت آمیز است و اجاره نامه فعلی شما در آستانه انقضا است ، ممکن است بخواهید به جای ادامه فضای اجاره برای تجارت کوچک خود ، به خرید فضای تجاری یا فضای صنعتی بپردازید. اجاره مشاغل و خرید یک فضای تجاری هم فراز و نشیب هایی دارند. بررسی دقیق هر دو به شما کمک می کند بهترین تصمیم را برای تجارت خود بگیرید.

موقعیت مکانی ، موقعیت مکانی

وقتی به فکر خرید ساختمان شخصی خود برای تأمین محل کار خود هستید ، به یاد داشته باشید که مکان هنگام خرید فضای تجاری به همان اندازه که در لیزینگ است اهمیت دارد. اگر اساس مشتری شما در قسمت خاصی از شهر باشد ، احتمالاً باید نزدیک به مکان فعلی خود به کار ادامه دهید. ممکن است مکان دیگری مورد توجه مشتریان شما قرار نگیرد. و اگر بازار تنگ است ، یافتن مکان برای خرید در همان منطقه دشوار است.

 

مزایای خرید ملک تجاری

هزینه های کم مالی: با نرخ بهره فعلی در پایین ترین سطح ، می توانید از نرخ پایین رهن برای داشتن محل شخصی خود استفاده کنید ، در نتیجه ارزش مالکیت خود را به جای پرداخت مالک پرداخت کنید.

سربار ثابت: مالکیت محل کسب و کار شما بدان معنی است که شما می دانید هزینه های آینده شما چقدر خواهد بود - نرخ وام مسکن برای چندین دهه کاهش یافته است و مانند برخی مواقع اجاره نوسان نمی کند. با داشتن ملک ، قسمت عمده ای از اجزای املاک و مستغلات سربار مشاغل شما برای دوره رهن ثابت می شود. از طرف دیگر ، هزینه های اجاره تحت تأثیر بهبود ساختمان ، تغییر ارزش املاک و مستغلات ، تقاضا و سایر عوامل تأثیر می گذارد. هنگام اجاره مشاغل ، هیچ تضمینی برای ادامه تمدید اجاره نامه خود تحت شرایط مشابه وجود ندارد.

ثبات: اگر مشاغل شما از تجهیزات ، ماشین آلات یا وسایل خاصی استفاده می کند که جابجایی آنها دشوار یا گران است ، یا اگر کسب و کار نیاز به بازسازی گسترده دارد ، ممکن است مالکیت مکان ترجیح داده شود. در غیر این صورت ، اگر موجر در زمان انقضا مدت اجاره شما را تمدید نكرد ، می توانید با هزینه های زیادی روبرو شوید ، به ویژه اگر در اجاره نامه شرط شده باشد كه هنگام ترك باید محل را به شرایط اولیه برگردانید.

قدردانی احتمالی از نظر ارزش: اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که می توانید یک ساختمان در یک منطقه آینده یا در پایین چرخه املاک و مستغلات خریداری کنید ، ممکن است در آینده ارزش ملک بسیار افزایش یابد.

وثیقه: محل های متعلق به تجارت ، دارایی است که می تواند به عنوان وثیقه برای تأمین مالی بدهی یا حقوق صاحبان سهام مورد استفاده قرار گیرد.

آزادی از مالک: همه صاحبخانه یکسان ایجاد نشده اند و برخی از صاحبخانه ها با غفلت از نگهداری ، امنیت و بهبود سرمایه مستعد کاهش هزینه ها هستند.

اجاره بها برای درآمد اضافی: اگر یک ملک تجاری خریداری می کنید و فضای اضافی در محل وجود دارد ، ممکن است با اجاره بها درآمد اضافی داشته باشید. این شرط می تواند پردرآمد باشد ، به شرط آنکه تقاضای مداوم فضا در محل زندگی شما و تأمین خوب مستاجر با کیفیت وجود داشته باشد. با این حال ، همانطور که هرکسی که تا به حال صاحبخانه بوده است می تواند به شما بگوید ، برخورد با مستاجر بسیار ناامیدکننده و وقت گیر است و این مسئله بیشتر در یک اقتصاد کند به وجود می آید.

معایب خرید ملک تجاری

کاهش احتمالی ارزش ملک: اگر بعد از سالها در یک مکان خاص ، جابجایی لازم شود ، داشتن فضای تجاری خود می تواند یک نقص بزرگ باشد. کاهش شرایط شغلی ، تغییرات در محله یا افزایش مالیات محلی ممکن است باعث کاهش ارزش شود و فروش املاک تجاری شما را با مشکل مواجه کند.

بستن سرمایه: اگر تجارت شما در مرحله شروع یا رشد قرار دارد ، ترجیح می دهید سرمایه خود را در تجارت سرمایه گذاری کنید تا خرید فضای تجاری.

نوسان نرخ بهره: نرخ کم بهره به معنای افزایش احتمالی افزایش است که در صورت داشتن وام با نرخ قابل تنظیم می تواند مشکل ساز شود.

پس انداز هزینه ممکن است ناچیز باشد: هنگام اجاره مشاغل ، هزینه های مالیات بر املاک ، نگهداری و تعمیرات ، امنیت ، پارکینگ ، بیمه و موارد دیگر بیشتر در قرارداد اجاره گنجانده شده است. در صورت خرید ملک ، این هزینه ها به عهده شما خواهد بود. هر تصمیمی برای خرید یا اجاره باید شامل مقایسه ای اجمالی از هزینه اجاره در مقابل مالکیت باشد. اگر قصد خرید دارید ، باید بودجه سالانه تعمیر و نگهداری داشته باشید که شامل پول اختصاص یافته برای تعمیرات اساسی مانند تعویض سقف ، مرمت و بازسازی پاکت ساختمان و غیره باشد. تمدید قرارداد اجاره موجود می تواند در دوره های کند تقاضا و به نفع شما باشد. نرخ پایین اشغال در چنین شرایطی - اگر رابطه خوبی با صاحبخانه داشته باشید - ممکن است بتوانید در مورد شرایط اجاره بهتر مانند نرخ پایین تر ، مدت اجاره طولانی تر یا بهبود اماکن مذاکره کنید.

آیا واقعاً می خواهید صاحب و صاحبخانه شوید؟ حسابدار شما می تواند بودجه های عملیاتی شما را تجزیه و تحلیل کند ، مسائل مالیاتی را بررسی کند و در مورد جوانب مثبت و منفی خرید در مقابل اجاره از منظر مالی مشاوره دهد ، اما همچنین باید در نظر بگیرید که با مالک و صاحبخانه بودن چه مقدار از وقت اضافی صرف خواهد شد . رسیدگی به مسائل مربوط به نگهداری و مستاجر (در صورت اجاره سوئیت) می تواند زمان زیادی را مصرف کند که ممکن است بهتر صرف تمرکز بر فعالیت های تجاری شما شود.

آیا تجارت شما در حال رشد است یا رو به زوال است؟ مالکیت یک ملک تجاری می تواند مشکل ساز شود اگر کسب و کار شما در مرحله رشد (یا کاهش) قرار داشته باشد که در آن شما ممکن است نیاز به فروش مکان های موجود برای بدست آوردن فضای اضافی یا کاهش نیاز به فضای خود داشته باشید. مذاکره مجدد در مورد اجاره نامه برای مشاغل شما بسیار دشوارتر است.

آیا مشاغل مستقر در خانه را در نظر گرفته اید؟

هنگامی که فضای بعدی را برای انجام کار خود در نظر می گیرید ، گزینه دیگری وجود دارد که می توانید به آن فکر کنید. اگر مشاغل شما مناسب باشد ، داشتن مشاغل خانگی مزایای زیادی دارد. جدا از اینکه مجبور به رفت و آمد به محل کار یا نگرانی در مورد اجاره در مقابل خرید در خارج از ساختمان نیستند ، صاحبان مشاغل خانگی به طور معمول تعادل زندگی و زندگی را بهتر دارند و هزینه های مربوط به بخشی از خانه مورد استفاده برای تجارت ممکن است از مالیات کسر شود.

 

اجاره سوله بهداشتی اطراف تهران